LOVE (Senest revideret 7. maj 2002) § 1. NAVN Klubbens navn er Grantoften Badminton Klub - stiftet 7. februar 1972 - og dens hjemsted er Ballerup Kommune. Klubbens adresse er den til enhver tid værende formands.
§ 2. TILSLUTNING I FORBUND, UNION og KLUB
Klubben er tilsluttet Sjællands Badminton Kreds ( SBKr.) og derigennem Dansk Badminton Forbund ( DBF ), Dansk Idræts Forbund ( DIF ) samt The International Badminton (UIBF). Endvidere er klubben tilsluttet Ballerup-Måløv-Skovlunde Idrætsunion (BMSI), samt medlem af Grantoftens Klubudvalg (KU). Klubben og dens medlemmer er til enhver tid underkastet de love og bestemmelser disse forbund, union og klub måtte fastsætte.
§ 3. FORMÅL.
Klubbens formål er ved dyrkelse af badmintonsporten:
at dygtiggøre sine medlemmer og udbrede interessen for og kendskabet til spillet. at sætte medlemmerne i stand til at deltage aktivt i badmintonspillet ved turneringer og lignende at styrke medlemmernes evne og lyst til gennem fællesskabet at bidrage til og deltage i klubbens sociale liv § 4. OPTAGELSE AF MEDLEMMER.
Enhver kan optages som aktivt eller passivt medlem. Udelukket fra medlemsskab er dog personer, der er ekskluderet eller sat i restance af en klub under DIF.
Personer under 16 år optages i ungdomsafdelingen, og fra det fyldte 16. år i seniorafdelingen.
Ved aktive medlemmer forstås sådanne, der betaler fuldt kontingent, og herved gennem fællesskabet dyrker badminton i klubben.
Ved passive medlemmer forstås sådanne, der mod et årligt kontingent ønsker at være tilsluttet klubben uden dog at dyrke badminton.
§ 5. MEDLEMSPLIGTER.
Medlemmerne er underkastet klubbens love, samt de af bestyrelsen og udvalgene til enhver tid fastsatte bestemmelser og reglementer. Bopælsændringer skal til enhver tid meddeles klubbens bestyrelse.
§ 6. KONTINGENT.
Kontingentet fastsættes af bestyrelsen og forelægges den ordinære generalforsamling. Kontingentet betales for en hel sæson og skal være kassereren i hænde senest den 1. oktober. Er dette ikke tilfældet, betragtes medlemmet som værende udmeldt, og banen disponeres til anden side. Kontingentet er bindende for sæsonen.
§ 7. KLUBBENS LEDELSE.
Klubbens daglige ledelse varetages af en bestyrelse, der vælges af generalforsamlingen. Bestyrelsen består af: Formand, næstformand, kasserer, sekretær og bestyrelsesmedlem, der
alle vælges for 2 år ad gangen, senior/motionist-, ungdoms- og veteranudvalgsformand, der alle vælges for 1 år ad gangen.
Formand og 1 bestyrelsesmedlem vælges på lige år, medens kasserer og 2 bestyrelsesmedlemmer vælges på ulige år.
Bestyrelsen konstituerer sig selv ved valg af næstformand, sekretær og bestyrelsesmedlem. Endvidere fastsætter bestyrelsen selv sin forretningsorden, herunder også fordeling af udvalgsposter ved arbejde såvel inden- som udenfor klubben.
Udtræder et medlem af bestyrelsen i en valgperiode, indtræder en suppleant, hvorved bestyrelsen konstituerer sig selv, indtil førstkommende generalforsamling.
§ 8. BESTYRELSENS BEMYNDIGELSE.
§ 9. UDVALG.
§ 10. REGNSKAB.
§ 11. REVISORER. Klubben skal have 2 revisorer og 1
suppleant. Generalforsamlingen vælger for 2 år ad gangen 1 revisor. Suppleanten
vælges for 1 år ad gangen. § 12. GENERALFORSAMLING,
AFSTEMNINGER, BESLUTNINGER o.lign. Ordinær
generalforsamling afholdes hvert år ved sæsonens slutning, og indkaldes
skriftligt med mindst 14 dages varsel. Forslag der ønskes behandlet på
generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 8 dage før.
Adgang til generalforsamlingen har
alle medlemmer. Kun aktive medlemmer, der har været medlem af klubben i mindst
3 måneder har stemmeret. Et medlem under 16 år har stemmeret ved een
forælder/værge. Stemmeretten kan kun udøves ved personligt fremmøde.
Den ordinære generalforsamlings
dagsorden skal mindst indeholde følgende punkter:
§ 13. EKSTRAORDINÆR
GENERALFORSAMLING.
§ 14. UDMELDELSE. Udmeldelse af klubben i sæsonen skal ske
skriftligt til bestyrelsen. Udmeldelse af klubben frigør ikke medlemmets
kontingent i henhold til § 6. Bestyrelsen kan dog efter skøn frigøre dele af
kontingentet. § 15. KLUBBENS OPLØSNING. Beslutning om klubbens opløsning kræver,
at mindst 2/3 af klubbens medlemmer stemmer herfor.
Er 2/3 medlemmer ikke tilstede ved
generalforsamlingen, kan bestyrelsen
senest 14 dage derefter indkalde til en ekstraordinær
generalforsamling, hvor opløsning kan vedtages med
2/3 af de tilstedeværende stemmer, dog betinget af, at forslaget på den første generalforsamling er vedtaget med 2/3 af de tilstedeværende stemmer.
Under hensyn til påtagne økonomiske
forpligtelser, overdrages klubbens
formue kommunens idrætsunion, til fremme af sporten i Ballerup Kommune.
|